

"(...) Dlaczego tak trudno wyeliminować nieprawidłowe zachowania? Ponieważ jako jedyny środek zaradczy stosuje się wciąż te same metody, które nie dociekają źródeł takich zachowań, a tym samym nie są w stanie budować długotrwałej zmiany. A przecież chodzi nam o to, aby pracownik w świadomy i odpowiedzialny sposób wybierał bezpieczne zachowania ZAWSZE, również na nocnej zmianie, bez nadzoru i bez procedury."
Wpływ kultury na inicjatywy bezpieczeństwa behawioralnego

"(...) Skuteczna inicjatywa bezpieczeństwa behawioralnego nie polega na zmianie zachowań na bazie istniejącej kultury. Wręcz odwrotnie, polega na zmianie zachowań, która z czasem wpłynie na zmianę kultury oraz zmianę indywidualnych postaw."
Obserwator - kluczowa rola w procesie BBS

"(...) obserwatorzy to kluczowe osoby w procesie BBS, ponieważ to oni mają bezpośredni kontakt z pracownikami. Oprócz gromadzenia danych podczas obserwacji, audytor ma za zadanie udzielenie wartościowego feedbacku. (...) Ważne jest, aby dokumentować wszystkie zaobserwowane zachowania, a nie jedynie ryzykowne, lub wyłącznie bezpieczne."
Po co nam BBS?

"(...) Każdy, kto ma doświadczenie w prowadzeniu lub analizie postępowań powypadkowych, zetknął się wielokrotnie z "głupimi błędami", które przyczyniły się do poważnych wypadków. Te błędy można de facto zdefiniować, następnie zrozumieć, a w przyszłości wyeliminować."